Prima pagină > Rugaciuni > Rugaciunea pentru casatorie a celor singuri :)

Rugaciunea pentru casatorie a celor singuri :)

Doamne Iisuse Hristoase Fiul şi Cuvântul lui Dumnezeu: Tu ai zis prin gura ucenicului Tău ‘Bine este omului de femeie să nu se atingă, dar pentru a nu cădea în păcat, fiecare să-şi aibă femeia lui şi fiecare femeie să-şi aibă bărbatul său; că mai bine este omului să se căsătorească, decât să ardă. Ascultă cererea robului Tău… şi îi dă lui perechea cea adevărată şi Binecuvântată de Tine, ca prin aceasta dragostea să stăpânească, iubirea să sporească, casa să înflorească, copiii să crească, lumea să se înmulţească, Biserica să o servească cu Darul Sfântului Duh, din fii în fii, Binecuvântaţi de Tine.

Rugaciunea intai

Doamne Iisuse Hristoase, Fiul lui Dumnezeu, Cel Ce ai zis: „Căutati mai întâi Împărătia lui Dumnezeu, si toate celelalte se vor adăuga vouă”, dăruieste-mi toate cele de trebuintă pentru a putea merge pe calea mântuirii.

În mâinile Tale este viata mea si fără Tine nu pot cunoaste nici împlinirea si nici bucuria cea adevărată. Stiind aceasta si având dorinta de a purta crucea căsătoriei, Te rog să mă ajuti să găsesc făptura potrivită mie alături de care să înfrunt marea vietii acesteia.

Ajută-mă, Doamne, ajută-mă, cum numai Tu mă poti ajuta. De multe ori ispita singurătătii mi-a rănit inima, de multe ori diavolul deznădejdii a lovit în poarta sufletului meu. De atâta durere, inima mea s-a strâns, si nu este nimeni care să îmi aline durerea.

La Tine alerg, Doamne, nădejdea mea, întărirea mea, lumina vietii mele. Ajută-mă să am o familie bineplăcută Tie, o familie peste care să se reverse multimea binecuvântărilor Tale.

Fereste-mă, Doamne, de tot răul. Fereste-mă si de o alegere gresită. Fereste-mă de minciuni, de răutate si de desfrâu. Să nu mă însele frumusetea cea degrab trecătoare, ci să caut mai ales frumusetea sufletească. Să nu mă orbească dragostea pătimasă si nici să nu mă biruie patimile si poftele.

Tu stii, Doamne, nepriceperea si slăbiciunea mintii mele. Izbăveste-mă prin harul Tău de neputintele care mă apasă.

Vino în ajutorul meu, Iubitorule de oameni! Dăruieste-mi întelepciune si răbdare. O, grea este crucea răbdării, si greu îmi este să nu fiu covârsit de ea. Dar în Tine îmi pun nădejdea.

Ajută-mă, Doamne, să iubesc Biserica, să stărui în rugăciune si să am râvnă pentru împlinirea poruncilor Tale. Să mă spovedesc ori de câte ori umbra păcatului va tulbura mintea mea, mai înainte ca gândul murdar să devină faptă. Dăruieste-mi ca primind dezlegare de păcate să-mi îndrept viata după cum Îti este bineplăcut Tie.

Fă să-mi fie mie familia cale de mântuire, cale de bucurie. Să nu caut împlinirea cea înselătoare cu care mă ademeneste această lume, ci să caut dragostea pe care ai binecuvântat-o la nunta din Cana Galileii.

Să îmi fie familia prilej pentru a-Ti multumi în fiecare zi. Si la vreme potrivită, dăruieste-mi, Doamne, copii credinciosi si sănătosi, care să ducă o viată curată si sfântă.
Rugaciune pentru casatorie a celor singuri
Rugători aduc pentru mine pe toti sfintii, pe mai marii cetelor îngeresti, pe Înaintemergătorul Tău, pe înteleptii Apostoli, si împreună cu acestia pe Preacinstita si Preacurata Maica Ta, ale căror rugăciuni primeste-le, Milostive Hristoase al meu, pentru folosul meu si pentru mântuirea mea.

Că Tu Însuti esti, Bunule, sfintirea si luminarea sufletelor noastre si Tie după cuviintă, ca unui Dumnezeu si Stăpân, toti slavă Îti înăltăm, în toate zilele. Amin.

Rugaciunile trebuie sa fie insotite de post in zilele de luni, miercuri si vineri, iar posturile de peste an trebuie tinute in totalitate.

A doua rugaciune

Stapane Doamne Dumnezeul nostru care L-ai zidit pe om din pamant si cu suflarea gurii Tale I-ai dat suflet -Cela ce ai zis ca nu este bine sa fie omul singur pe pamant ci „sa-i facem lui ajutor si din coasta lui ai zidit femeia” -Cele ce ai calatorit cu sluga Patriarhului Avraam in Mesopotamia, ca sa-i dea fiului sau Isaac femeia si prin mijlocirea scoaterii de apa le-ai aratat lor pe Rebeca.

Insuti Stapane al cerului si al pamantului, asculta si rugaciunea noastra si priveste cu mila si cu indurare asupra roabei (robului Tau) Tale si fii cu dansa (dansul) cum ai fost cu Avraam si cu Isaac.

Asculta rugaciunea ei (a lui) cum ai ascultat-o pe a robului care a cerut de la Tine semn asupra sotiei sale.

Binevoieste asupra ei (a lui) cum ai binevoit asupra parintilor nostri, nu te uita la pacatele noastre, care opresc multimea indurarilor Tale; dezleaga orice legatura ce este asupra ei (lui).

Da-i Doamne sot (sotie) spre ajutor plin (plina) de fapte bune, ca in pace si unire traind ei, sa slaveasca Prea Cinstitul si de mare cuviinta numele Tau al Tatalui si al Fiului si al Sf. Duh acum si pururea si in vecii vecilor Amin.

A treia rugaciune

Stapane Doamne Dumnezeul nostru, care pe toti ii miluiesti si de toate porti grija; Cel ce stii cele ascunse ale oamenilor si ai cunostinta de toate, curateste pacatele noastre, daruieste iertare de greseli, curatire, dezlegarea farmecelor si a tuturor legaturilor facute cu voie si fara de voie. Cel ce stii neputinta firii omenesti, Ziditorule si Facatorule, care ai primit pocainta vamesului, nu pomenii pacatele facute de noi cu stiinta sau din nestiinta.

Caci de vei cauta la fara de legi, Doamne, Doamne, cine va putea suferi?

Caci numai Tu singur esti drept, sfant, mult milostiv, mult indurat si-ti pare rau de rautatile oamenilor. Tu stapane, cauta din inaltimea Sfantului Tau lacas asupra inimii robului (roabei) Tale (N) si il (o) binecuvinteaza si-l daruieste ca un mult indurat si iubitor de oameni dezlegarea cununiilor lui (ei) si ii trimite pe Ingerul Tau pazitor ca sa-l (o) pazeasca de toate relele si primejdiile si-l (si-o) invredniceste pe el (ea) sa primeasca Sfanta Taina a cununiei prin rugaciunile Sf. Antonie si ale preotilor tai, ca prin aceasta sa nu fie zdruncinata credinta lor prin puterea Ta dumnezeiasca, pentru ca sa-Ti inalti marirea, cinstea si inchinaciunea Tatalui si Fiului si Sfantului Duh, acum si pururea si in vecii vecilor.

Amin

A patra rugaciune

O Doamne, eu stiu ca fericirea mea este sa te iubesc pe Tine din tot sufletul meu, din toata inima mea si sa implinesc voia ta cea sfanta. Indrepteaza Doamne sufletul meu si umple inima mea. Vreau sa fac doar voia ta caci Tu esti Ziditorul si Dumnezeul meu. Pazeste-ma Doamne de mandrie si de iubirea de sine; intelepciunea, smerenia si fecioria sa infrumuseteze chipul meu. Trandavia nu este pe placul Tau si naste patimi. Da-mi dorinta si putere de munca si binecuvinteaza toate faptele mele.

Tu ai poruncit oamenilor sa traiasca in casnicie cinstita. Asadar invredniceste-ma si pe mine, Parinte, de acesta chemare sfanta, nu pentru implinirea poftelor mele, ci pentru implinirea voii Tale. Caci Tu insuti ai spus:”Nu este bine sa fie omul singur” si i-ai dat femeie intr-u ajutor, si i-ai binecuvantat sa cresca , sa se inmulteasca. Auzi acesta smerita rugaciune a mea, pe care o inalt Tie din adancul inimii mele: Da-mi un sot cinstit si binecredincios, pentru ca impreuna, in intelegere si iubire sa Te slavim, Mult Milostive Doamne, in numele Tatalui si Fiului si Sfantului Duh, acum si pururea si in vecii vecilor. Amin.

Categorii:Rugaciuni
  1. Niciun comentariu până acum.
  1. No trackbacks yet.

Lasă un comentariu